13 КВІТНЯ – ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ РОК-Н-РОЛУ

03.11.2016

Це була революція. Вона захлеснула весь світ. Вона змусила суспільство рухатись. Вона вплинула на хід історії. Ті, хто люблять рок-н-рол кажуть, що він може змінити людину так, що сам себе просто не впізнаєш. Охопити всю велич та грандіозність цього явища в одній статті – все одно, що спробувати вичерпати ложкою море.

Поряд з офіційною музикою, в Америці жила і зовсім інша – гучна, ритмічна, повна життя – ритм-енд-блюз. Одного разу диск-жокей радіостанції Клівленда, Алан Фрід, зайшовши в магазин грамплатівок, побачив, що білі підлітки купують «расові» платівки. Це надзвичайно вразило його і  підштовхнуло на сміливий вчинок. Фрід всіма силами намагався зробити неможливе – умовити директора радіостанції WJW відкрити нову щотижневу програму, яка буде присвячена цій «забороненій» музиці. І йому це вдалося. Щотижня на радіохвилях Америки звучала «Moondog`s Rock And Roll Party» – програма Алана Фріда, який вже розжився псевдонімом Moon Dog. Завдяки Алану Фріду, замаскований ритм-енд-блюз зазвучав в повну силу, ставши доступним всім, незалежно від кольору шкіри.

Століття рок-н-ролу почалось з пісні «Rock Around the Clock» Білла Хейлі. Саме йому судилося стати першою зіркою рок-н-ролу з цією епохальною композицією, яка була записана  12 квітня 1954 року.

Для молоді 50-х рок-н-рол був переворотом буквально у всьому, а для старшого покоління – жахом і божевіллям. Напевно, варто уточнити, що такі обурення виникали тільки в будинках білих американців. Діти іноді таємно, але частіше за все в відкриту, починали дружити з темношкірими однолітками. Як результат виховані в кращих традиціях хлопці й дівчата  починали вживати в розмовах жаргонні слова та вирази. Молоді американці прагнули свободи. І вони її знайшли у рок-н-ролі.

Це була музика чорних. Мало хто з білих чув її, а з тих, хто чув, мало хто розумів. Традиційний блюз, увібравши в себе швидкість, ритм, вібрацію, шум і гам великих міст, перетворився в «музику свободи», «музику джунглів», «музику чорних» –  які тільки синоніми не застосовували до поняття нового чудового віяння в музичному світі.

Гучне і веселе королівство рок-н-ролу об’єднало дітей прісних джентльменів і дам, змусивши їх відкинути нав’язуванні стереотипи та вичавлювати з власного тіла на танцмайданчиках все, що тільки можливо під заводні звуки. А яке ж королівство без короля? Долею на цю роль був обраний малоосвічений і сором'язливий хлопчина Елвіс Преслі, з якого менеджери і продюсери майстерно виліпили стилягу і спокусника.

Він разом з Чаком Беррі, Літл Річардом і Фетсом Доміно сформував класичне звучання рок-н-ролу. Кожен був унікальний по-своєму: Елвіс Преслі сміливо змішував кантрі і блюз, Фетс Доміно доводив, що його фортепіанне бугі-вугі і є рок-н-рол, Чак Беррі став кумиром багатьох завдяки своїм геніальним текстам і гітарним акордам, а Літл Річард вражав усіх несамовитими криками піаніста.

Вислів «рок-н-рол мертвий» вперше з'явився на рубежі 1950-1960-х. Повисла зловісна пауза. Преслі, як і належить хлопцеві призовного віку, відправився на два роки в армію, а потів пішов у світ кіно. Літл Річард несподівано зав'язав з музикою. Джеррі Лі опинився в центрі скандалу через одруження з неповнолітньою двоюрідною племінницею. Чак Беррі потрапив за грати. Трагічно обірвалися молоді життя Річі Валенса, Едді Кокрана і Бадді Холлі. Та це був лише початок. Доречно завершити нашу статтю словами Леммі Кілмстера: «Деякі люди стверджують, що рок-н-рол мертвий, але це не так. Він ніколи не помре, тому що хороші пісні ніколи не вийдуть з моди. Рок-н-рол буде жити довго і щасливо».

 

На сайті kasa.in.ua на Вас чекають квитки на найкращі події: https://kasa.in.ua/